søndag 1. april 2007

Spennende tider i vente!!?

Nå er det ikke mange timene igjen til vi setter oss i bilen for å hente Molly. Må si jeg er ganske spent. Har aldri hatt hund før, har bare hatt katter, fisker og kanin. Det er visst noe helt annet å få hund enn å få katt, har jeg skjønt. Er vanskelig å forestille seg hvordan det blir når man ikke har noen erfaring. Lurer veldig på hvordan det blir, hvor mye arbeid det egentlig er, om vi klarer å trene hunden til det vi vil, eller om vi får en ”umulig” hund som vi ikke får noen skikk på, osv. Det er med skrekkblandet fryd at jeg venter på å hente hjem valpen vår!

Hege ønsket seg hundebøker til bursdagen sin i romjula, gjerne noe om klikkertrening. Snill som jeg er, kjøpte jeg da to bøker til henne, bl.a. "Klikkertrening for din hund" fra Canis. Da Hege hadde pakket ut bøkene, var jeg ikke sein om å hive meg over klikketreningsboka. Så fikk Hege vær så god lese den andre! Ble hektet på klikkertrening med en gang! Leste ut boka ganske fort, og kjøpte og leste deretter ”Ikke skyt hunden” fra samme forlag. Dette var også en meget bra bok! Har siden lest diverse forum på canis.no om samme emne. Det er spennende å se hvor begeistret mange klikkertrenere er, og jeg må si det har smittet. Jeg har derfor bestemt meg for at jeg vil drive med klikkertrening av Molly. Heldigvis er Hege enig. Dermed er det klikkertrening som gjelder. Jeg har lest de to bøkene ganske grundig, og føler meg relativt godt forberedt. Men jeg er veldig spent på hvordan det blir når tankene og teorien skal omgjøres til praksis. Vil vi klare det? Tenk om det bare blir surr! Det er spennende tider i vente!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Dere kan bare glede dere - lundehunder er herlige små vesener! Hvis dere legger ned litt tid og innsats får dere uendelig mye tilbake, og ganske sikkert noe i nærheten av den hunden dere ønsker dere, vil jeg tro! Lykke til!

Anonym sa...

Hei! Lykke til med Molly. Hun er like søt som onkelen Felix, bror til mor hennes. Hilsen Felix og May Britt