onsdag 25. april 2007

Første "barnevakt" vel overstått

I går var jeg og eldstejenta på Drammen sykehus for noen undersøkelser og da måtte Molly være hos "barnevakt" noen timer. Ei venninne tilbød seg jobben og det var med litt blandede følelser jeg skulle levere "minstejenta" til barnevakt for første gang. Visst stolte jeg på min venninnes omsorg og evne til å passe godt på men jeg stolte litt midre på Mollys evne til å la være å smake på alle de spennende, nye tingene som befant seg hos dem. Utstyrt med mat, tyggebein (av erfaring...), hundeposer og leker ankom vi huset. Dersom jeg hadde forventet en tårevåt avskjed fra Mollys side så tok jeg skammelig feil! Hvem løp lykkelig inn i barnevaktens hus og fant seg en favorittplass i sofaen umiddelbart? Hvem brydde seg null om at mor og storesøster "forlot" henne til en fremmed? Hvem slo seg til ro på fanget til barnevakten og med snuten godt inn i halsgropens hennes uten så mye å savne mamma'n sin det spor? Min forræderiske Molly! Litt glad ble jeg da hun i allefall viste stor gjensynslede da vi hentet henne! Barnevakten rapporterte om hyggelige timer, alle tær på plass og ingen stoler eller bord med et bein for lite! Hun tilbød seg til og med å gjenta det hele ved behov! Vesla hadde oppført seg eksemplarisk og jeg ba om oppskriften slik at hun kunne fortsette med det også på hjemlige baner. Oppskriften var visst en yrkeshemmelighet..... Molly har funnet ut at 2. etasje i huset nå er et skattkammer av lukter og spennende ting! Katten Jenny er ikke like glad for det siden det har vært et trygt sted til nå. Molly kommer seg stolt både opp og ned trappene uten hjelp! Spesielt morsomt er det når de tre barna er i seng og skal sove! Da er hun på plass ved sengekanten og vil gjerne oppi! Nå stenger vi av trappen nede med en kommode, to barnestoler mm på kveldstid slik at de kan få sove i fred der oppe. Og pus er atter en gang trygg... Molly har forresten ikke stor respekt for Jenny. Hun inviterer til lek så fort pus viser seg men responsen uteblir.... Hun forsøker om igjen og om igjen. Kom an'a! Ikke vær så kjip! Pus freser og rygger men Molly følger etter. Kan jo hende at pus ombestemmer seg så verdt å forsøke en gang til!

Ingen kommentarer: