lørdag 21. april 2007

Herlig lørdag!

For en herlig dag vi har hatt i dag. Jeg (og Molly) har hatt fri fra jobb så vi pakket en sekk og dro avgårde til Eggemoen hele familien i finværet. Live hadde med sykkelen og vi hadde med kaffe, godbiter og kamera. Noen av bildene skal jeg legge inn senere. I går var Molly 12 uker gammel og hun var hos dyrlegen for å få vaksine. Han har tidligere hatt lundehund og var meget begeistret for Molly! Hun storkoste seg på klinikken! Masse spennende lukter og lyder! Veldig glad for å ha en dyrlege som kjenner rasen så godt. Hans Gaia ble mellom 12 og 13 år gammel og var fra Maahornet opprinnelig. Fikk masse gode tips og informasjon! Fikk beskjed om å komme på mange hilse-besøk på klinikken! Molly fikk Eukanuba slanke-kjeks som godbiter og elsket det. Han hadde brukt det på Gaia da det er veldig lite fett. Fikk med en stor boks i lundehundgave!!! Kjøpte også med en liten beholder som jeg har festet i nøkkelknippet med tabletter for hoggormbitt og vepsestikk. Dagen på Eggemoen var så flott! Herlig vær, glade unger og en lykkelig valp som fikk løpe en god del løs (hysj - ikke si det til noen...). Innkallingen gikk bra og hun satte pris på masse oppmerksomhet! Ellers kan vi melde om STORE fremskritt på bilkjøringsproblemet og bur! I dag har vi kjørt til og fra Eggemoen (ca 1o min bilkjøring hver vei) uten en lyd! Ikke et klynk eller protest! Hun la seg ned helt rolig! Herlig! Nå skal jeg ta en tidlig kveld. Eldstejenta skal på håndballturnering i morgen og første kamp begynner kl 9! Sov godt!

2 kommentarer:

Linda sa...

Hei Hege!For en fin dag i naturen.Her var jeg på loppis sammen med Solveig.Fant mye fint.Du ser det nok på bloggen om en stund.Familie treff oss mine foreldre.Pappa hadde burstag.Nå opp til frokost.Fortsatt go søndag.Lykke til med håndballen.Hils dine.Hilsen Linda.

Anonym sa...

Godt og høre at bilkjøringa går bedre. Vi har vel, de fleste av oss, hatt noe styr med den innledningsvis.Vår første hylte som besatt, helt til vi fant ut at vår stødige hannhund roet henne ned med sitt blotte nærvær!
Et råd om ballkasting; Husk og avslutt når leken er på topp, en "ballgal" hund kan drive en eier til vanvidd om den får lov!