lørdag 14. april 2007

Hjelp! Har vi tyggebein i huset???


Johan ringte meg nettopp på jobb, ganske fortvilet i stemmen! Har vi noe tyggebein i huset? Molly hadde gått "bananas" hjemme. Hun bet seg fast i sokker, bukser, stolbein, unger og ektemann! Hun er ganske aktiv ja, men utrolig morsom! Hun elsker tennisballen sin og kan løpe etter den i evigheter i hagen. Hun kommer som oftes tilbake til oss med den slik at vi kan kaste den på nytt også. Det eneste vi "sliter" litt med er at Molly ikke akkurat liker bilkjøring! Hun stritter ganske hardt imot når hun skjønner at vi skal ut og kjøre. Buret i bilen er ikke favorittplassen nei. Hun piper og jamrer seg når motoren er i gang. Volumet varierer veldig etter "dagsformen" men lyd er det ja.. Ellers er hun verdens elskeligste lille valp som vi ikke kan få sett nok på. Hun underholder oss med påfunn og innfall. Men tilbake til det Johan ringte meg for - "bananas". Vi vet jo at valper er slik men likevel "bekymrer" det oss litt. Tenk om hun "blir sånn" - biter i alt og alle? Jeg har forresten hat "mammapermisjon" denne uka. Har bare vært innom jobb noen ganger sammen med Molly. Det er meningen at hun skal være med meg på jobb så jeg tenkte vi måtte starte tilvenningen. Det var spennende for henne, og meg! Bak disken har vi en kasse med bast som vi bruker til å pynte pakker med. Det var kuult! Da gikk basten i hytt og gevær og til slutt sovnet hun midt i kassen halveis dekket av bast! Da skulle jeg hatt kameraet med! I dag skal vi i bursdagsfeiring hos min bror og da blir det spennende å se hvordan Molly takler mye folk og moro! Har tro på at hun vil sjarmere samtlige men frykter litt for tærne til gjestene...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei og takk for fin blogg.Vi hadde også problem med bilkjøring.Nå vet ikke jeg hvilken type bur dere har,men vi begynte med et plastbur og deretter et stålbur.Hun var like urolig i begge, men så kjøpte vi et sammenleggbart av stoff og da roet hun seg og lå endatil og sov på litt lengre turer.Dette buret har nett på tre sider og "gardiner" så hvis man vil er det bare åpningssiden som har innsyn.Lykke til videre ! Tor Omholt

Anonym sa...

Hei.Jeg hadde et åpent sammenleggbart bur til Felix dette mislikte han sterk og satte forbeina rett ut til siden når han skulle i buret. Så fikk jeg laget et Trønderbur etter mål på bagsjerommet til bilen. Dette vendte han seg fort til og jeg hadde ingen problemer med å få ham inn.Desverre ble bilen stjålet og buret forsvant for godt. Fikk bilen igjen. Buret kjøpte jeg hos Myrdalhundesente på Espeland uten for Bergen. De bestilte det hos en blikken slager i Tøndelag et sted. Har dere prøvd å ha et kosedyr til henner i buret? Noen venner av meg prøvde det med sin hund og det funket. Lykke til. Hilsen May Britt